Page 29 - Oppimisymparistojulkaisu III
P. 29
Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen III 27
Kuva 3.
Tulevaisuuden koulun
suunnittelua
oppilasvoimin
3. Myrskyn jälkeen
Kouluyhteisön osallistamisen jälkeen hanketiimi aloitti suunnittelemaan yhdessä hank-
keen yhteistyökumppaneiden kanssa käytännön toteutusta. Yhteisömme ideoinnin koon-
nin pohjalta hankkeen pääkehitysteemoiksi nousivat
- Monitoimiluokan rakentaminen
- Yhteistyö SYK:n demohankkeen kanssa
- Minitutor-toiminta
- Norssin digiviikko
- Hyvinvointitoimintaa koulupäivään
Yhteisön ideoinnissa toistui toive digilaitteistoiden saatavuudesta ja monikäyttöisyydes-
tä. Monitoimiluokan rakentaminen vastaa tähän toiveeseen kokoamalla digilaitteet ja
-välineistöt yhteiseen avoimeen monipuolisen pedagogiseen työskentelytilaan. SYK:n de-
mohanke sulautui osaksi oppimisympäristöjen kehittämishankettamme. Demohankkeen
mahdollistamana muutamme vähäisellä käytöllä olleet parvekkeemme viihtyisiksi oppi-
misympäristöiksi, joita voimme käyttää lähes ympärivuotisesti. Oppilaiden osallisuutta