Page 29 - Oppimisymparistojulkaisu III
P. 29

Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen III  27

                                                                                                    Kuva 3.
                                                                                   Tulevaisuuden koulun

                                                                                              suunnittelua
                                                                                            oppilasvoimin

3. Myrskyn jälkeen

Kouluyhteisön osallistamisen jälkeen hanketiimi aloitti suunnittelemaan yhdessä hank-
keen yhteistyökumppaneiden kanssa käytännön toteutusta. Yhteisömme ideoinnin koon-
nin pohjalta hankkeen pääkehitysteemoiksi nousivat

- Monitoimiluokan rakentaminen
- Yhteistyö SYK:n demohankkeen kanssa
- Minitutor-toiminta
- Norssin digiviikko
- Hyvinvointitoimintaa koulupäivään

Yhteisön ideoinnissa toistui toive digilaitteistoiden saatavuudesta ja monikäyttöisyydes-
tä. Monitoimiluokan rakentaminen vastaa tähän toiveeseen kokoamalla digilaitteet ja
-välineistöt yhteiseen avoimeen monipuolisen pedagogiseen työskentelytilaan. SYK:n de-
mohanke sulautui osaksi oppimisympäristöjen kehittämishankettamme. Demohankkeen
mahdollistamana muutamme vähäisellä käytöllä olleet parvekkeemme viihtyisiksi oppi-
misympäristöiksi, joita voimme käyttää lähes ympärivuotisesti. Oppilaiden osallisuutta
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34