Page 34 - Yhdessä opettaen, oppimista tukien
P. 34
32 Yhdessä opettaen, oppimista tukien
Lähteet
Atjonen, P., Laivamaa, H., Levonen, A., Orell, S., Saari, M., Sulonen, K., Tamm, M., Kamppi,
P., Rumpu, N., Hietala, R. & Immonen, J. 2019. ”Että tietää missä on menossa”.
Oppimisen ja osaamisen arviointi perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa. Kansallinen
koulutuksen arviointikeskus.
Hietanen, L. 2012. ”Tänään soitin vain kitaraa, koska innostuin”: tapaustutkimus
yrittäjämäisestä toiminnasta perusopetuksen 7. luokan musiikin oppimisympäristössä.
Lapin yliopisto.
Kamensky, H. & Tuovinen, T. 2019. Kaikille kasi – ei kenellekään kasia? Keskustelua
musiikin arvioinnin problematiikasta peruskoulussa. Musiikkikasvatus, 22 (1-2), 119–126.
Lindström, T. E. 2011. Pedagogisia merkityksiä koulun musiikintunneilla perusopetuksen
yläluokkien oppilaiden näkökulmasta. Jyväskylän yliopisto.
Mäkinen, M. 2020. ”Se ei ragee ja popittaa meidän kaa”. Matkalla monipuoliseksi musiik-
kikasvattajaksi. University of Eastern Finland. Joensuu.
Opetushallitus. 2020. Perusopetuksen päättöarvioinnin kriteerit. Viitattu 18.2.2022
https://www.oph.fi/sites/default/files/documents/Perusopetuksen%20
p%C3%A4%C3%A4tt%C3%B6arvioinnin%20kriteerit%2031.12.2020_1.pdf POPS 2014 =
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014. Helsinki: Opetushallitus.